Op dit moment hebben wij 15 specialisten fulltime voor jullie klaar zitten.
EV / Hybrid Pro
TECH360 helpt jou inspelen op nieuwe klantvragen. Ook op klantvragen die je wel al kreeg, maar niet kon beantwoorden. Bijvoorbeeld over EV-systemen.



Duur
2 dagen / 14:00 – 20:00
Doel
TECH360 wil voor het garagebedrijf een compleet pakket bieden waarmee door training, gereedschap en kennis van wetgeving op een veilige en efficiënte manier gewerkt kan worden aan alle voorkomende onderhoudshandelingen, reparaties en storingen aan hybride voertuigen. Waarom is dit nu zo belangrijk? Voorbeeld: Er moet een uitlaat (middendemper) van een EV / Hybride voertuig vervangen worden. Stelt op zich niets voor, tot je het met de slijptol gaat doen en de HV-kabels niet zichtbaar in een dunne goot zich naast de uitlaat bevinden. Nu wordt het ineens een hele andere situatie. Een ander voorbeeld; je laat een leerling ruitenwissers vervangen aan een hybride voertuig. Hij doet de kap open om natuurlijk ook even de vloeistoffen te checken. Hij ziet dat de koelvloeistof erg laag staat. Nu hoor ik je denken: ”welke van de twee?” Nou die van het HV-koelsysteem! Maar de beste jongen heeft geen idee. De koelvloeistof lekt inwendig in de HV-inverter, wat leidt tot een potentieel brandgevaar!
TECH360 biedt 2 opties aan:
EV / hybrid traject
Hierin krijg je de diagnose training maar zorgen wij ook dat het bedrijf volledig klaar is, samen met het NEN 9140 document om aan een EV / Hybride auto te kunnen en mogen sleutelen. Ook krijg je bij deze optie de volgende zaken:
. Hybride Multimeter CAT III
· Elektrisch isolerende handschoenen
· Afzetting; 6 palen met 25 meter ketting
· Opbergkoffer
· TECH360/NEN Certificaten
Totaalprijs: € 1.399,- excl. btw.
EV / hybrid training
Als één van jouw collega’s al eerder het EV / Hybrid traject heeft afgenomen, is jouw autobedrijf inmiddels voorzien van bovengenoemde benodigde materialen. In dat geval kunnen andere monteurs binnen je bedrijf er ook voor kiezen om enkel de twee trainingsdagen te volgen.
Prijs: € 660,- excl. btw.
Kernvragen
- Welke gereedschappen heb ik precies nodig en welke zijn voorgeschreven?
- Hoe kan ik uitdragen naar mijn klanten dat ik verantwoord en veilig werk aan hybride voertuigen, maar ook dat ik de techniek beheers als het gaat om diagnose?
- Zijn er adviezen/regels waar ik mij aan moet houden bij het werken aan hybride voertuigen? Waar vind ik die?
- Wat als er iets mis gaat in de werkplaats? En wat als de arbeidsinspectie om de hoek komt, waar moet ik dan aan voldaan hebben?
- Hoe kan ik uitdragen naar mijn klanten dat ik vakkundig en veilig aan hybride voertuigen kan werken?
Onderwerpen
- NEN 9140
- Techniek
- Veiligheid
- Regelgeving
- Diagnose
- Werken met de hybride multimeter CAT III
Geen TECH360 deelnemer?
Ben je geen TECH360 deelnemer en wil je toch deze Pro training volgen? Dat kan! Bel met onze klantenservice op 085 – 22 21 094 en schrijf je in.
EV/Hybrid Pro Dag 3
Wanneer je het EV/Hybrid Pro traject hebt afgerond, kun je als verdiepingsslag de EV/Hybrid Pro Dag 3 training volgen. Tijdens deze training wordt er dieper ingegaan op de Hybride techniek. Je leert diagnoses te stellen aan EV & Hybride voertuigen op expert niveau! Een praktisch ingestelde training, met veel praktijkcases. Meer informatie over deze training vind je hier.
Data en locaties
- Datum
- Training
- Locatie

TECH360 Pakketten

- 1 Monteur
- Extra monteur: € 50,- per maand
- Onbeperkt Vraagbaak
- Pass Thru tegoed t.w.v. € 275,-
- Kennistest
- Twee praktijkdagen per jaar

- 1 Monteur
- Extra monteur: € 100,- per maand
- Onbeperkt Vraagbaak
- Pass Thru tegoed t.w.v. € 275,-
- Kennistest
- Vier diagnosetrainingen per jaar
Liever een losse training boeken? Ook dat is mogelijk!
TECH360 Veelgestelde vragen
TECH360 is een initiatief van Alliance Automotive Group Benelux.
Geen probleem! Bij TECH360 draait het om jouw garage en dus niet om één monteur.
Ben je klant bij PartsPoint? Dan ontvang je de TECH360 factuur van TECH360 B.V. Ben je aangesloten bij één van de overige aangesloten grossiers? Dan ontvang je de factuur voor TECH360 via jouw grossier.
In het Assist pakket zitten twee praktijkdagen per jaar. In het Specialist pakket zitten vier diagnosetrainingen per jaar. Er zit geen maximum op het aantal monteurs dat je kunt laten trainen via TECH360. Voor een extra monteur betaal je bij het Assist pakket € 50,-, per maand en bij het Specialist pakket € 100,- per maand.
Een training kan kostenloos worden verzet tot minimaal twee weken voor de start van training via de TECH360 klantenservice op 085-222 1094.
Om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden, hebben wij een maximum van twaalf monteurs per training.
Nee, dit hoeft niet, anders zou de garage misschien wel gesloten moeten worden en dat is niet handig. Elke monteur kan zijn eigen trainingen inplannen op de voor hem meest handige locatie en datum.
Nee, dit kan niet. Voor software-updates via Pass Thru heb je een eigen VCI met J2534-protocol nodig.
De ticketkosten worden in rekening gebracht door GMTO.
Nee, dat hoeft niet. Wij kunnen, indien gewild, jullie wel kosteloos overzetten naar onze helpdesk. Handig, want dan hoeft er maar één telefoonnummer gebeld te worden.
Via Pass Thru maak je een connectie met het originele kanaal van de fabrikant. Met deze connectie kan je o.a. originele software laden. Remote Services is bedoeld voor o.a. het aanmelden van achteraf ingebouwde systemen, het wissen van DCT codes, resetten van een service-interval. Deze zaken doen wij voor jou op afstand, zodat je zelf verder kunt met een andere klus.
Om Pass Thru te kunnen gebruiken heb je allereerst een account bij een fabrikant nodig. Wil je ook software gaan laden, dan zal je een VCI met J2534-protocol nodig hebben. J2534 staat voor de programmeerfunctie. Mogelijk kan jouw huidige tester dit ook, informeer hiervoor bij jouw leverancier. De software moet op een laptop of PC kunnen worden gezet. Tevens moet er ook naar de acculader gekeken worden; TECH360 adviseert een acculader die kan ‘flashes’ en 100 A kan leveren met een minimale boordspanning van 13.5 V.
Bij TECH360 krijg je volledige ondersteuning voor Pass Thru. Het aanvragen van één account zit al verwerkt in het basis abonnement. Wil je ermee aan de slag, dan kan je live ondersteuning van ons aanschaffen.
Elke fabrikant heeft in zijn eigen Pass Thru omgeving een betaalfunctie. De kosten voor de software-updates betaal je dan ook rechtstreeks aan de fabrikant. Dit gaat meestal via een creditcard. TECH360 zal jou vooraf informeren hoe dit bij de door jouw aangevraagde fabrikant werkt.
Zeker niet! Jullie mogen de Vraagbaak zo vaak bellen als nodig, de kosten zitten hiervoor verwerkt in het basis abonnement. Bij TECH360 is ons motto: heb je vragen, stel ze dan liever tien keer teveel dan één keer te weinig!
De Vraagbaak is op 3 manieren te bereiken: telefonisch, via e-mail en via WhatsApp. Hieronder vind je de contactgegevens.
Telefonisch: 085 222 0676
E-mail: [email protected]
WhatsApp: 06 43 83 84 28