• Uw gegevens

  • * Verplicht

Duur

2 dagen / 14:00 – 20:00

Doel

TECH360 wil voor het garagebedrijf een compleet pakket bieden waarmee door training, gereedschap en kennis van wetgeving op een veilige en efficiënte manier gewerkt kan worden aan alle voorkomende onderhoudshandelingen, reparaties en storingen aan hybride voertuigen. Waarom is dit nu zo belangrijk? Voorbeeld: Er moet een uitlaat (middendemper) van een hybride/ EV voertuig vervangen worden. Stelt op zich niets voor, tot je het met de slijptol gaat doen en de HV-kabels niet zichtbaar in een dunne goot zich naast de uitlaat bevinden. Nu wordt het ineens een hele andere situatie. Een ander voorbeeld; je laat een leerling ruitenwissers vervangen aan een hyrbide voertuig. Hij doet de kap open om natuurlijk ook even de vloeistoffen te checken. Hij ziet dat de koelvloeistof erg laag staat. Nu hoor ik je denken: ”welke van de twee?” Nou die van het HV-koelsysteem! Maar de beste jongen heeft geen idee. De koelvloeistof lekt inwendig in de HV-inverter, wat leidt tot een potentieel brandgevaar!

TECH360 biedt 2 opties aan, de Hybride/ EV diagnose training voor € 450,- . Hierin leer je de onderstaande onderwerpen. Ook kun je kiezen voor het Hybride/ EV Pro traject. Hierin krijg je de diagnose training maar zorgen wij ook dat het bedrijf volledig klaar is, samen met het NEN 9140 document om aan een Hybride/ EV auto te kunnen en mogen sleutelen. Ook krijgt je bij deze optie de volgende zaken voor een totaalprijs van € 1029,-:

. Hybride Multimeter CAT III
· Elektrisch isolerende handschoenen
· Afzetting; 6 palen met 25 meter ketting
· Opbergkoffer
· TECH360/NEN Certificaten

Kernvragen

  • Welke gereedschappen heb ik precies nodig en welke zijn voorgeschreven?
  • Hoe kan ik uitdragen naar mijn klanten dat ik verantwoord en veilig werk aan hybride voertuigen, maar ook dat ik de techniek beheers als het gaat om diagnose?
  • Zijn er adviezen/regels waar ik mij aan moet houden bij het werken aan hybride voertuigen? Waar vind ik die?
  • Wat als er iets mis gaat in de werkplaats? En wat als de arbeidsinspectie om de hoek komt, waar moet ik dan aan voldaan hebben?
  • Hoe kan ik uitdragen naar mijn klanten dat ik vakkundig en veilig aan hybride voertuigen kan werken?

Onderwerpen

  • NEN 9140
  • Techniek
  • Veiligheid
  • Regelgeving
  • Diagnose
  • Werken met de hybride multimeter CAT III

 

Data en locaties

Datum
Training
Locatie
07-05-2019
Hybride Pro Dag 1 van 2
EINDHOVEN
20-05-2019
Hybride Pro Dag 1 van 2
APELDOORN
04-06-2019
Hybride Pro Dag 2 van 2
EINDHOVEN
12-06-2019
Hybride Pro Dag 1 van 2
BROEK OP LANGEDIJK
18-06-2019
Hybride Pro Dag 1 van 2
SITTARD
20-06-2019
Hybride Pro Dag 2 van 2
APELDOORN
27-06-2019
Hybride Pro Dag 2 van 2
BROEK OP LANGEDIJK
02-07-2019
Hybride Pro Dag 2 van 2
SITTARD
02-09-2019
Hybride Pro Dag 1 van 2
APELDOORN
03-09-2019
Hybride Pro Dag 1 van 2
BROEK OP LANGEDIJK
05-09-2019
Hybride Pro Dag 1 van 2
EINDHOVEN
23-09-2019
Hybride Pro Dag 2 van 2
APELDOORN
24-09-2019
Hybride Pro Dag 2 van 2
BROEK OP LANGEDIJK
26-09-2019
Hybride Pro Dag 2 van 2
EINDHOVEN
"Ik hoef nooit meer nee te zeggen tegen mijn klanten. Met de technische en de commerciële ondersteuning van TECH360 kan ik nu alle automerken bedienen"
Erik de Vries, Garage Noteboom
ABONNEMENT PER GARAGE

Eén jaar optimale ondersteuning en training.

  • Onbeperkt Vraagbaak (technische helpdesk)
  • Eén merk Pass Thru (t.w.v € 150,-)
  • 1 Monteur
  • Kennistest
  • Twee trainingsdagen per jaar (14.00 – 20.00 uur)

TECH360 aanvragen play_arrow

TECH360 Veelgestelde vragen

Zeker niet! Jullie mogen de Vraagbaak zo vaak bellen als nodig, de kosten zitten hiervoor verwerkt in het basis abonnement. Bij TECH360 is ons motto: heb je vragen, stel ze dan liever tien keer teveel dan één keer te weinig!

Nee, dit hoeft niet, anders zou de garage misschien wel gesloten moeten worden en dat is niet handig. Elke monteur kan zijn eigen trainingen inplannen op de voor hem meest handige locatie en datum.

Via Pass Thru maak je een connectie met het originele kanaal van de fabrikant. Met deze connectie kan je o.a. originele software laden. Remote Services is bedoeld voor o.a. het aanmelden van achteraf ingebouwde systemen, het wissen van DCT codes, resetten van een service-interval. Deze zaken doen wij voor jou op afstand, zodat je zelf verder kunt met een andere klus.

Om Pass Thru te kunnen gebruiken heb je allereerst een account bij een fabrikant nodig. Wil je ook software gaan laden, dan zal je een VCI met J2534-protocol nodig hebben. J2534 staat voor de programmeerfunctie. Mogelijk kan jouw huidige tester dit ook, informeer hiervoor bij jouw leverancier. De software moet op een laptop of PC kunnen worden gezet. Tevens moet er ook naar de acculader gekeken worden; TECH360 adviseert een acculader die kan ‘flashes’ en 100 A kan leveren met een minimale boordspanning van 13.5 V.

Bij TECH360 krijg je volledige ondersteuning voor Pass Thru. Het aanvragen van één account zit al verwerkt in het basis abonnement. Wil je ermee aan de slag, dan kan je live ondersteuning van ons aanschaffen.