Onbeperkt technische ondersteuning
Praktijkgerichte trainingen
Jouw toegang tot fabrikanten data
Remote Services

Wanneer heb ik een SERMI-registratie nodig om gebruik te maken van Remote Services via TECH360?

Wanneer heb ik een SERMI-registratie nodig om gebruik te maken van Remote Services via TECH360?

Je hebt geen SERMI-registratie nodig om gebruik te maken van remote diagnose via TECH360 voor niet-diefstal gerelateerde werkzaamheden. Maar veel communicatie in een auto gaat langs dezelfde route (gateway) als communicatie van wel diefstal gerelateerde werkzaamheden. Wij snappen dat dit veel vraagtekens oproept. Wat mag je niet zonder SERMI-registratie?

  • Je mag geen software-updates/software-installaties/software-activaties uitvoeren op anti-diefstal gerelateerde onderdelen of software. Dit geldt ook als slechts een deel van een elektronicamodule of ECU is gelinkt aan anti-diefstalmaatregelen.
  • Je mag online geen anti-diefstal gerelateerde onderdelen bij de fabrikant bestellen.
  • Je mag geen foutcodes wissen of de service-indicator van een voertuig met secure gateway resetten.

Twijfel je of je wel of geen toegang hebt tot bepaalde werkzaamheden? Neem dan contact op met onze Remote Desk. Onze medewerkers kunnen je snel van een antwoord voorzien. 

SERMI-registratie

In het geval dat je een SERMI-registratie nodig hebt vragen wij je om een machtigingslink. Deze machtigingslink is te verkrijgen via de Digidentity Wallet app.

Om onze medewerker toestemming (ketenautorisatie) te geven, moet je:

  • Inloggen op de Digidentity Wallet app.
  • Voer je 5-cijferige PIN in.
  • Selecteer je SERMI certificaat.
  • Selecteer ‘Nieuwe machtiging aanmaken’.

Hiermee kun je de machtigingslink via e-mail rechtstreeks delen met onze medewerker.