Onbeperkt technische ondersteuning
Praktijkgerichte trainingen
Jouw toegang tot fabrikanten data
|Home/

Technische training voor baliemedewerkers

Word het favoriete aanspreekpunt van klanten en technici

€275,-

Technische training voor baliemedewerkers

Voor de optimale dienstverlening begrijp je zowel de klant, de techniek en de technicus als geen ander. Deze training biedt niet alleen antwoorden op veelgestelde vragen, maar laat ook de uitdaging achter het antwoord zien. 

Inhoud training 

Als balie- of servicemedewerker ben je hét aanspreekpunt van klanten en technici. Twee partijen die met elkaar te maken hebben, maar elkaars taal vaak niet spreken. Tijdens deze training leer je de technicus begrijpen, zodat je zijn bevindingen perfect naar de klant kunt vertalen. Ook leer je klachten van de klant herkennen en vertalen naar techneutentaal. 

Tijdens deze training staat communicatie centraal. Kennis is de basis van deze communicatie, dus leer je over de toepassing en werking van sensoren en actuatoren en kom je erachter wat meet- en regeltechniek inhoudt. Je leert aan de hand van praktijkvoorbeelden waar een autotechnicus tegenaan loopt bij storingsdiagnose en wat er wordt bedoeld met termen als ‘ECU coderen’ en ‘modules updaten’. 

De volgende onderwerpen komen aan bod: 

  • Meet- en regelsystemen in de auto
  • Datanetwerken
    • CAN-bus
    • LIN-bus
  • Sensoren
    • Inductieve toerentalsensoren
    • Hall-toerentalsensoren
    • Wieltoerentalsensoren
    • Druksensoren
    • Pingelsensoren
    • Lambdasensoren
    • Temperatuursensoren en foutcodes op motortemperatuursensor
  • Luchtmassameters
    • Hittedraad-luchtmassameters
    • Luchtmassameter met terugstroomherkenning
  • Bobines
    • Directe bobine-aansturingen
    • Indirect aangestuurde bobines
  • Injectoren
    • Benzine-injectoren
    • Dieselverstuivers
  • Elektronische gasklephuizen en gaskleppotentiometers
  • Evap (tankdampverwerking)
  • Uitlaatgasrecirculatie
  • Katalysator
  • Componenten in een modern uitlaatsysteem
  • Regelapparaten en modules
  • Updaten of flashen van modules 

Na de training 

Na deze training begrijp je wat de klant wil van de werkplaats en hoe je de bevindingen van de werkplaats meedeelt aan de klant. Jij bent de spil in deze wisselwerking en zorgt op een professionele wijze voor wederzijds begrip. 

Praktische informatie 

Deze training duurt twee dagen, op één van onze TECH360 locaties.

Geen TECH360 deelnemer?
Ook zonder TECH360 abonnement kun je onze Pro-trainingen volgen! Bel met onze klantenservice op 085 – 22 21 094 en schrijf je in.