Euro 6 Benzine 1 en 2
Ga storingen aan moderne benzinemotoren snel en effectief te lijf
Euro 6 Benzine 1 en 2
De meeste moderne benzinemotoren zijn voorzien van directe injectie. Zulke fijngevoelige, complexe techniek vereist specifieke kennis die je opdoet in deze training.
Inhoud training
Directe benzine-inspuiting stelt fabrikanten in staat de CO2-uitstoot van motoren verder te verlagen. Deze training is gericht op de nieuwe technieken die met direct ingespoten benzinemotoren te maken hebben. Alle sensoren en actuatoren die zo’n DI-motor gebruikt komen hier aan bod. Ook leer je hieraan meten, zodat je in de praktijk sneller en effectiever diagnose stelt.
Wat wordt er behandeld:
- De functionele samenhang van componenten, meet- en regeltechniek in benzine-motormanagementsystemen begrijpen
- Zelfstandig leren meten met de scope (automotive oscilloscoop)
- Gebruik van communicatietester, interpreteren van livedata, diagnose aan actuatoren
- De werking van datanetwerksystemen in combinatie met het motormanagement
- Diagnosestellen m.b.v. de viergastester
Je leert onder meer hoe de gasklepregeling werkt, hoe het mengsel gevormd en gecorrigeerd wordt en hoe de benodigde hoge brandstofdruk tot stand komt. Ook het ontstekingssysteem, inclusief pingelsensoren komt aan bod. Tot slot leer je hoe de uitlaatgassen gecontroleerd en nabehandeld worden, en hoe het regenereren van de accumulatiekatalysator in zijn werk gaat.
Na de training
Na de training volgt een Ecarr-examen ‘Motormanagementsystemen Benzine Diagnose’. Als je dit met voldoende gevolg afsluit ontvang je het certificaat.
Praktische informatie
Deze training bestaat uit twee trainingsdagen, waarvan een praktijkdag. De training start om 14.00 uur en duurt tot 12.00 uur. TECH360 verzorgt het diner op de trainingslocatie.