Op dit moment hebben wij 15 specialisten fulltime voor jullie klaar zitten.
TECH360 Diagnose training
Standaard in het TECH360-programma zijn twee praktijktrainingen per jaar opgenomen. Deze praktijktrainingen bestaan uit een inleidend theoriegedeelte en een praktijkgedeelte. Tijdens het praktijkgedeelte gaan de deelnemers aan de slag met de meest uiteenlopende problematiek die in de werkplaats kan voorkomen.
pakket



Duur
2 dagen per jaar / 14:00 – 20:00
Inhoud
- Storingen aan diesel- en directe-benzine-injectie-systemen, waarbij een motor niet mooi rondloopt of niet meer aanslaat. Of het testen van pompen en injectoren op voertuigen. Een aircostoring waarbij het aircosysteem niet meer werkt of uitvalt en door middel van een logisch stappenplan dit probleem kan worden opgelost.
- Op de praktijktrainingen wordt, naast het gebruik van allerlei soorten communicatieapparatuur, ook gebruik gemaakt van geavanceerde meetapparatuur zoals een labscope voor het meten van signalen en het vastleggen van regelingen.
- Werken met Pass Thru is ook onderdeel van deze praktijktrainingen. Er wordt aandacht besteed aan wat je met Pass Thru kan en hoe het werkt. Je gaat er zelf mee aan de slag.
- Bij werken aan DSG-koppelingen zijn enkele handelingen erg belangrijk tijdens het vervangen. Wanneer dit niet goed wordt uitgevoerd kan dit veel problemen opleveren. Daarom wordt ook hiermee aan de slag gegaan op de praktijktraining.
- Hybride en EV-voertuigen komen steeds meer voor in de universele werkplaats. Belangrijk om te weten hoe hier mee om te gaan. Wat mag je wel en wat mag je niet?
TECH360
In deze trainingen zal ook centraal staan hoe het garagebedrijf optimaal ondersteunend kan worden bij alle voorkomende problematiek. Tijdens een training leer je veel, maar de volgende dag sta je weer in je eigen werkplaats met je eigen problematiek. TECH360 gaat uiteraard door na de training. Hoe we dat doen en hoe je daar gebruik van kunt maken leggen we uit in de training. Ieder jaar gaat het niveau van de praktijktrainingen omhoog, zodat je ook steeds beter wordt in het zelf oplossen van problemen.
Data en locaties
- Datum
- Training
- Locatie

TECH360 Pakketten

- 1 Monteur
- Extra monteur: € 50,- per maand
- Onbeperkt Vraagbaak
- Pass Thru tegoed t.w.v. € 275,-
- Kennistest
- Twee praktijkdagen per jaar

- 1 Monteur
- Extra monteur: € 100,- per maand
- Onbeperkt Vraagbaak
- Pass Thru tegoed t.w.v. € 275,-
- Kennistest
- Vier diagnosetrainingen per jaar
Liever een losse training boeken? Ook dat is mogelijk!
TECH360 Veelgestelde vragen
TECH360 is een initiatief van Alliance Automotive Group Benelux.
Geen probleem! Bij TECH360 draait het om jouw garage en dus niet om één monteur.
Ben je klant bij PartsPoint? Dan ontvang je de TECH360 factuur van TECH360 B.V. Ben je aangesloten bij één van de overige aangesloten grossiers? Dan ontvang je de factuur voor TECH360 via jouw grossier.
In het Assist pakket zitten twee praktijkdagen per jaar. In het Specialist pakket zitten vier diagnosetrainingen per jaar. Er zit geen maximum op het aantal monteurs dat je kunt laten trainen via TECH360. Voor een extra monteur betaal je bij het Assist pakket € 50,-, per maand en bij het Specialist pakket € 100,- per maand.
Een training kan kostenloos worden verzet tot minimaal twee weken voor de start van training via de TECH360 klantenservice op 085-222 1094.
Om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden, hebben wij een maximum van twaalf monteurs per training.
Nee, dit hoeft niet, anders zou de garage misschien wel gesloten moeten worden en dat is niet handig. Elke monteur kan zijn eigen trainingen inplannen op de voor hem meest handige locatie en datum.
Nee, dit kan niet. Voor software-updates via Pass Thru heb je een eigen VCI met J2534-protocol nodig.
De ticketkosten worden in rekening gebracht door GMTO.
Nee, dat hoeft niet. Wij kunnen, indien gewild, jullie wel kosteloos overzetten naar onze helpdesk. Handig, want dan hoeft er maar één telefoonnummer gebeld te worden.
Via Pass Thru maak je een connectie met het originele kanaal van de fabrikant. Met deze connectie kan je o.a. originele software laden. Remote Services is bedoeld voor o.a. het aanmelden van achteraf ingebouwde systemen, het wissen van DCT codes, resetten van een service-interval. Deze zaken doen wij voor jou op afstand, zodat je zelf verder kunt met een andere klus.
Om Pass Thru te kunnen gebruiken heb je allereerst een account bij een fabrikant nodig. Wil je ook software gaan laden, dan zal je een VCI met J2534-protocol nodig hebben. J2534 staat voor de programmeerfunctie. Mogelijk kan jouw huidige tester dit ook, informeer hiervoor bij jouw leverancier. De software moet op een laptop of PC kunnen worden gezet. Tevens moet er ook naar de acculader gekeken worden; TECH360 adviseert een acculader die kan ‘flashes’ en 100 A kan leveren met een minimale boordspanning van 13.5 V.
Bij TECH360 krijg je volledige ondersteuning voor Pass Thru. Het aanvragen van één account zit al verwerkt in het basis abonnement. Wil je ermee aan de slag, dan kan je live ondersteuning van ons aanschaffen.
Elke fabrikant heeft in zijn eigen Pass Thru omgeving een betaalfunctie. De kosten voor de software-updates betaal je dan ook rechtstreeks aan de fabrikant. Dit gaat meestal via een creditcard. TECH360 zal jou vooraf informeren hoe dit bij de door jouw aangevraagde fabrikant werkt.
Zeker niet! Jullie mogen de Vraagbaak zo vaak bellen als nodig, de kosten zitten hiervoor verwerkt in het basis abonnement. Bij TECH360 is ons motto: heb je vragen, stel ze dan liever tien keer teveel dan één keer te weinig!
De Vraagbaak is op 3 manieren te bereiken: telefonisch, via e-mail en via WhatsApp. Hieronder vind je de contactgegevens.
Telefonisch: 085 222 0676
E-mail: [email protected]
WhatsApp: 06 43 83 84 28