• Uw gegevens

  • * Verplicht

TECH360 Actueel

Praktijkcase

Praktijkcase: Renault Trafic waarvan motor niet meer aanslaat na reparatie

Als opleidingsinstituut en storingsspecialist krijgt TECH360 via de Vraagbaak vaak storingsgevallen binnen, waar het garagebedrijf zelf niet meer uitkomt. Ditmaal is het een Renault Trafic uit 2009, waarvan de motor na een grote reparatie niet meer wil aanslaan. Wat is de oorzaak?

Praktijkcase

Praktijkcase: Renault Clio met ABS-problemen

Een Renault Clio IV 0.9 TCe uit 2019 heeft ABS-problemen. De auto heeft een flinke klapper gemaakt: de achteras is krom en staat scheef onder het voertuig. Kwestie van het monteren van een nieuwe achteras en een stukje schadeherstel. Maar dan verschijnen er foutcodes met betrekking tot het ABS-systeem… De hulp van de TECH360 Vraagbaak wordt ingeroepen.

Praktijkcase

Praktijkcase: geen verbrandingsmotor, wel CAN-probleem

EV’s zouden voor minder garagebezoek en werkplaatsomzet leiden. We hebben het vaak gehoord: ‘wat er niet op zit, gaat ook niet stuk’. De praktijk wijst echter uit dat EV’s ook zo hun problemen hebben. TECH360 assisteerde kortgeleden een garage die een weerbarstige Chevrolet Bolt uit 2016 binnenkreeg. Die heeft weliswaar geen verbrandingsmotor, maar wel een CAN-netwerk. En ook bij EV’s kan de CAN de boel lamleggen. We nemen je mee in deze interessante casus.

Praktijkcase

Praktijkcase: Hoe los je misfires zonder foutcodes op?

Een autobedrijf belt naar de Vraagbaak van TECH360: “We hebben een Opel Insignia A 2.0L Turbo uit 2008 in de werkplaats staan met een misfire-probleem. Dat is ook echt voelbaar tijdens het rijden, maar de auto slaat geen foutcodes op, wat nu?” Een klacht zonder foutcodes is altijd een uitdaging, maar die gaat TECH360 graag aan. In deze praktijkcase nemen we je stap voor stap mee in het stellen van de juiste diagnose en laten we zien hoe het misfire-probleem in samenwerking met de TECH360 Vraagbaak is opgelost.

Praktijkcase

Praktijkcase: Audi A4 TFSI

Recent kreeg de TECH360 Vraagbaak een case binnen op een Audi A4 2.0 TFSI (2012). Dit voertuig met motorcode CDNC ‘stotterde’ bij een laag toerental. De auto kende een flinke voorgeschiedenis en het autobedrijf stond met de handen in het haar. In dit artikel lees je hoe de monteur met behulp van onze technisch specialisten tot een oplossing is gekomen.

Training

Goed voorbereid op elektrificatie

Hybride en elektrische voertuigen hebben in de werkplaats een steeds groter aandeel. En met het recent bekendgemaakte nieuwe Europese klimaatpakket en de landelijke plannen met betrekking tot de zakelijke leasemarkt is kans groot dat deze ontwikkeling de komende jaren in een stroomversnelling zal doorzetten. Is úw bedrijf al voldoende voorbereid op elektrificatie?

Praktijkcase

Praktijkcase: Toyota RAV 4 2003

Een tijdje terug werd er een Toyota RAV 4 voor praktische ondersteuning aangeboden bij onze Vraagbaak. De klacht bij de auto: hij start wel, slaat aan en direct weer af en ploft in de inlaat. Bij het uitlezen van de auto zijn er geen foutcodes. De klacht laat je gelijk aan een paar dingen denken, zoals een immobiliser probleem, maar zonder foutcodes en met ploffen in de inlaat is dat niet heel aannemelijk. Wat was hier nou wél precies de oorzaak van? Hoe is er een diagnose gesteld en tot welke oplossing is de Vraagbaak gekomen samen met de klant?

Remote services

HV-batterij testrapport beschikbaar als nieuwe tool TECH360

TECH360 introduceert een nieuwe tool voor alle deelnemers: het HV-batterij testrapport. Hiermee kun je gemakkelijk bepalen wat de gezondheid is van de batterij van een hybride of volledig elektrische auto.

Actueel

TECH360 heeft de grens van 500 deelnemers gepasseerd

TECH360, het Automotive expertise systeem van Alliance Automotive Group Benelux heeft haar 500e deelnemer mogen verwelkomen. Autobedrijf HTS Goirle, oftewel Hultermans Technische Service, is de nieuwste aanwinst en is verblijd met een voetbaltafel.

Praktijkcase

Praktijkcase: een nieuwe accu aanmelden

In moderne voertuigen is het vervangen van de accu een secuur werkje. Garagebedrijven vragen regelmatig aan de TECH360 Vraagbaak hoe je dat klusje klaart. Bij elke fabrikant werkt het vervangen van een OEM-accu weer anders. In deze case leggen we je aan de hand van een stappenplan uit hoe je deze klus in de praktijk het beste aan kunt pakken.

Praktijkcase

Praktijkcase: Volkswagen Passat met weinig trekkracht en foutcode P0068

Een tijdje terug werd er een 1.8 TSI Passat aangeboden bij de Vraagbaak van TECH360. De klacht was dat de auto niet echt trok van onderuit. De foutcode die terug bleef komen was "P0068 Correlatiefout luchtmassameter en gasklep". Wat was hier nou precies de oorzaak van? En hoe is er een diagnose gesteld?

Actueel

AMT Diagnose Challenge 2021 | Ben jij erbij?

We mogen weer! Op 7 & 8 oktober organiseert AMT samen met GMTO en TAC Academy: de AMT Diagnose Challenge. Niet online, maar ‘gewoon’ bij TAC Academy in Waalwijk. TECH360 is partner van het event en verzorgt één van de technische workshops.

Training

Online EV techniek training: diagnose isolatiefouten

Bekijk een preview van de training waarbij trainer Martijn een isolatiemeting uitvoert. Weet jij al hoe dit werkt?

Training

Maak gratis kennis met het Online Trainingsplatform van TECH360

Volg onze nieuwste online training: de TECH360 OilPro

Remote services

Heeft jouw garage al een Remote interface in huis?

Met Remote Services van TECH360 helpen we jouw garage om met elk type auto te kunnen communiceren. Dat is voor weinig universelen weggelegd. We kunnen je garagebedrijf helpen met zaken waarvoor je een klant misschien voorheen nog noodgedwongen naar een merkgarage moest sturen. Denk bijvoorbeeld aan het inlezen van een sleutel of een trekhaak.

Training

Ruil je jaarlijkse praktijkdag in voor online trainingen!

Met de verlenging van de lockdown kunnen ook de praktijktrainingen op onze trainingslocaties voorlopig niet doorgaan. Als TECH360 vinden we dit uiteraard enorm jammer want de praktijk, dat is waar het bij TECH360 om draait! Vorig jaar zijn we daarom gestart met het aanbieden van Online Trainingen. Zo helpen we je om ook tijdens de corona-pandemie alsnog jouw kennis op peil te houden!

Pass Thru

Pass Thru: hoe werkt dat?

De autotechniek ontwikkelt zich in een razend tempo. Het software gedeelte in moderne auto's wordt steeds uitgebreider en complexer. Om te kunnen blijven werken met deze auto's dien je als garagebedrijf over de juiste middelen en kennis te beschikken. TECH360 kan jouw garage hierbij helpen. Bijvoorbeeld door middel van Pass Thru. Hierbij brengen we jouw garage direct in contact met de server en service van autofabrikanten.

Actueel

Auto’s de Baas

TECH360 is dit jaar één van de partners van het door BOVAG en RAI-Aftermarket georganiseerde 'Auto’s de Baas'.  Dit is een gezamenlijk initiatief van een groep Automotive organisaties die het belangrijk vinden dat garagebedrijven toekomstbestendig blijven op het gebied van OE-data.

Training
Actueel

TECH360 opent nieuwe locatie in Dordrecht

TECH360 opent in Dordrecht haar zesde compleet gefaciliteerde trainingscentra voor het universele autobedrijf. Met TECH360 bieden de ondernemingen die onder de Alliance Automotive opereren (Brezan, Staadegaard TC en Dabeko) een uniek Automotive expertisesysteem voor het garagebedrijf.

Training

TECH360 biedt nu ook online trainingen

TECH360, het automotive expertisesysteem van Alliance Automotive Group Benelux, biedt vanaf 1 juli ook online trainingen aan. Per 1 juni waren de praktijktrainingen al hervat, uiteraard met strikte inachtneming van de RIVM-voorschriften, maar de vraag naar professionele, praktijkgerichte online trainingen bleek enorm te zijn. Alliance Automotive Group Benelux speelt in nauwe samenwerking met trainingspartner GMTO […]

Actueel

Hulp dichtbij, en toch op veilige afstand

In deze moeilijke periode met veel onzekerheden ontstaan er nieuwe uitdagingen in de werkplaats. Waar bezoeken aan andere werkplaatsen voor klussen die niet in eigen werkplaats uitgevoerd kunnen worden vanzelfsprekend was, is dat nu plots niet meer gemakkelijk. In de afgelopen periode zien wij het aantal aanvragen die bij ons binnen komen groeien. Hierdoor willen […]

Actueel

Annulering trainingen i.v.m. corona-virus

De komende week zal TECH360 alle trainingen annuleren die op de agenda staan. Alle ingeschreven deelnemers zullen persoonlijk op de hoogte worden gesteld door onze planningsafdeling. Voor de overige trainingen zullen wij van week tot week bekijken of wij deze door kunnen laten gaan. Geannuleerde trainingen kunnen in een latere periode worden ingehaald op een […]

Actueel

Vertraging aanvraag VAG account

Inmiddels faciliteert TECH360 vierentwintig rechtstreekse inbelverbindingen tussen Nederlandse garagebedrijven naar bijvoorbeeld München, Wolfsburg, Parijs, Göteborg en Coventry. Je krijgt toegang tot hetzelfde, originele onderhoudsboekje, re-calls, TSB's en software-updates. Wij monitoren deze verbindingen voor onze leden. Zo is er recent bij VAG een AVG probleem ontstaan waardoor de aanvraag van het VAG account vertraging kan oplopen.

Training

Vragen? Stel ze liever tien keer te veel, dan een keer te weinig

TECH360 heeft dankzij een directe toegang tot de GMTO kennisdatabase altijd het snelste antwoord, bijvoorbeeld over vulhoeveelheden, elektrische schema's of emissiewaarden.

Actueel

Twee belangrijke partnerships met HELLA en CHAMPION

TECH360 is een partnership aangegaan met HELLA en Champion. Beide strategische partners van TECH360 op het gebied van een volledig gamma van oa: diagnose, ADAS, smeermiddelen en vloeistoffen.

Training
Actueel

TECH360 opent locaties Apeldoorn en Eindhoven

TECH360 opent twee compleet gefaciliteerde trainingscentra voor het universele autobedrijf. Met TECH360 bieden de ondernemingen die onder de PartsPoint Group werken (Brezan, TC Staadegaard en AD Grossiers) een uniek automotive expertisesysteem voor het garagebedrijf.

Actueel

EU houdt toegang OBD en live data open

Nieuwe auto’s zijn net rijdende computers. En autofabrikanten willen graag de ‘cloud’ zijn waar die mobiele computers hun data heen sturen. Mooi niet, besluit de EU definitief in januari. Ook onafhankelijke reparatie/onderhoudsbedrijven moeten via een OBD toegang houden tot data uit auto’s.

Actueel

TECH360 road show

TECH360 trapt 2018 af met een heuse road show. Een toer langs dertien locaties in Nederland; er is dus altijd een TECH360-introductie bij jou in de buurt. Tijdens de informatieavonden leer je alles over TECH360 en waarom deze manier van ondersteuning en training nu zo anders is dan nu al wordt aangeboden in Nederland.

Actueel

Winnaars Fly&Drive bekend

AMT Live 2017 was een groot succes. In ieder geval voor TECH360. Onze nieuwe visie op technische ondersteuning en training kon op veel belangstelling en waardering rekenen. Net als onze Pass Thru demo’s.

Actueel

PartsPoint Group introduceert TECH360

Onder de naam TECH360 introduceert de PartsPoint Group in november een compleet programma aan technische ondersteuning en training. Met TECH360 bieden de ondernemingen die onder de PartsPoint Group werken (Brezan, TC Staadegaard en AD Grossiers) een uniek automotive expertisesysteem voor het garagebedrijf.

TECH360 Pakketten

TECH360 / ASSIST

Wij ondersteunen jou met diagnose. 

€ 139,- /maand
Aanvragen play_arrow
Inhoud van het abonnement
  • 1 Monteur
  • Extra monteur: € 50,- per maand
  • Onbeperkt Vraagbaak
  • Pass Thru tegoed t.w.v. € 275,-
  • Kennistest
  • Twee praktijkdagen per jaar

TECH360 / SPECIALIST

Wij leiden jou op tot diagnose-specialist.

€ 189,- /maand
Aanvragen play_arrow
Inhoud van het abonnement
  • 1 Monteur
  • Extra monteur: € 100,- per maand
  • Onbeperkt Vraagbaak
  • Pass Thru tegoed t.w.v. € 275,-
  • Kennistest
  • Vier diagnosetrainingen per jaar

Liever een losse training boeken? Ook dat is mogelijk!